THE Mamabag!

Eind november was ik met Kim van Mimaloki, An van Krullebol en Katrien van Katrienette bij de opening van de nieuwe showroom van La Mima’s.
Meer daarover lees je hier…

Ik ging naar huis met twee prachtige Echino stofjes waar ik verder mee aan de slag wilde. Ik was er nog niet helemaal uit of ik iets voor de kids, of voor mezelf zou gaan naaien. Na een serieuze zoektocht naar hét perfecte patroon hiervoor, en enkele patroontests die netjes aan  kant werden geschoven wegens “voldoen toch niet helemaal”, botste ik op het patroon van de Atlas Ruckzack van Swoon. Dé ideale mamabag! … en in wezen dus iets voor ons allemaal (’t is maar hoe je ’t bekijkt, toch?! 🙂 )

Ik zocht al een tijdje naar een grote, handige, multifunctionele rugzak om te gebruiken tijdens vakanties en uitstapjes. Het fijne aan dit exemplaar is dat je hem kan aanpassen aan je eigen noden. Of je propt hem helemaal vol, of je vult hem tot zover als nodig en rolt de “overschot” op, om hem vervolgens te sluiten met de handige afsluitriemen (die ik overigens 15cm heb ingekort vooraan). Het vakje vooraan sluit je met een onzichtbare rits en biedt net voldoende plek voor je portemonnee, sleutels, zakdoekjes en andere kleine spulletjes die je graag snel bij de hand hebt.

Bij K-bas ging ik op zoek naar stevig basismateriaal (my first Kraft-tex experience …check!), complementair aan m’n stofje en kocht ik ook gelijk enkele fournituren (petrolkleurige rits, draagriemen, klemmetjes voor de draagriemen, D-ringen).

All-focus
All-focus

En tenslotte …tadaa! De heerlijke stofjes van La Mima’s uiteraard! Ik koos voor twee stofjes van Echino, omdat ik deze zo typerend vond voor La Mima’s.
De Landscape, die ik gebruikte voor de buitenkant, is een lichte canvas (55% linnen, 45% katoen) met een prachtige print ter ere van het 10-jarige jubileum van Echino. Deze is overheersend blauw en petrol met abstracte bergen. Hiervan heeft La Mima’s nog een coupon beschikbaar waarmee je toevallig ook toekomt voor dit patroon, wil je dus gewoon van copy-paste doen, dan is snel zijn de boodschap! (Wil je niet van copy-paste doen, maar wel dit couponnetje bemachtigen, dan is snel zijn ook de boodschap! 😉 )
De Vista – Yellow is een lichtere canvas (85% katoen, 15% linnen) met verschillende kleuren driehoekjes en de bekende kolibrie. Deze gebruikte ik als voering. Beide stofjes combineren onderling heerlijk en zijn ook uitermate makkelijk te combineren met andere stoffen door hun veelkleurigheid. Ennnnn, je hoeft niet eens te kijken naar hoe je print loopt en of doorloopt op de naden of dergelijke, door de overall print waar eigenlijk toch niet echt een lijn in zit. Tenzij je die er persé wil insteken natuurlijk, dan is die er wel… (ahum, klinkt dat nu duidelijk? 😉 )

Rest me niets meer dan jullie mee te laten genieten van mijn Mamabag! Deze werd ondertussen uitvoerig getest in het prachtige Zeeland én doorstond de test met verve! Gezien het winterse weer, werden er mutsen, sjaals, handschoenen, drankjes, koekjes en lunchpakketten meegezeuld. Gezien zowel de Kraft-tex als de linnen Echino stofjes licht van gewicht zijn (maar toch uitermate stevig), zijn deze ideaal voor het maken van tassen, rugzakken, enz en voelen ze helemaal niet zo zwaar aan als een standaard rugzak … heerlijk! (mijn schouders danken U!)

Aangezien de naaigoesting nog niet over was (en mijn stof nog niet op), naaide ik ook nog een An-tasje en een verlengde knijpportemonnee. Voor een eenvoudige tutorial en gratis patroon klik je op aangegeven links.

All-focus

Voor het An-tasje sneed ik een strookje uit het voorpand en naaide er een stukje van de Vista-Yellow achter, zodat het lijkt alsof de voering komt piepen (in wezen is dit dus niet de voering, maar gewoon een extra strookje stof). Deze werd niet extra gevoerd zoals staat aangegeven in het patroon, omdat de Kraft-tex op zich stevig genoeg is. Ook liet ik hier het paspel acherwege. Klep en voering werden gemaakt van de Landscape. Twee kamsnaps erop en hoppa! (Ja, het is echt zo eenvoudig als het lijkt!)

Voor het knijpportemonneetje voegde ik enkele cm’s toe in de lengte, zodat het een make-up tasje werd. Handig om je mascara, potlood, pincet en andere frulletjes in op te te bergen! Ook hier sneed ik weer een strookje uit het voorpad en naaide ik er een stukje van de Vista Yellow achter. Paspeltje toevoegen, knijpsluiting erin en klaar!

All-focus

En uiteraard passen ze prima in het voorzakje van de rugzak, altijd handig!

All-focus

De komende weken lees je ook wat Kim van Mimaloki, An van Krullebol en Katrien van Katrienette maakten met hun keuze uit de collectie van La Mima’s, hou deze blogs dus in de gaten!

En ondertussen mag ik jullie alvast een cadeautje meegeven… Whoop! Whoop!
La Mima’s schenkt jullie met veel liefde en plezier 15% korting bij aankoop van stoffen vanaf 25 euro met de code “OPENINGSFEEST01” (code blijft geldig tot 4 weken na het verschijnen van dit blogbericht), met zijn allen daarheen dus!

logo-lamimas-url

Om deze blog te volgen klik je rechtsonder simpelweg op de “volg” knop en vul je je
e-mail adres in, vervolgens klik je op “Meld mij aan” … et voila!

volgen

Stoffen: Echino – La Mima’s
Patroon: Atlas Ruckzack – Swoon
An-tasje – Jace did it
Knijpportemonnee – Sisko by Mieke

 

8 gedachten over “THE Mamabag!

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑