The swan…

Met drie jurkjes kom je geen hele zomer toe natuurlijk! (Hoewel de tranen daarstraks al vloeiden omdat de dochter haar nieuw verkozen lievelingsjurkje de was in moest…)

Ik kreeg van een collega de vraag of ik een communiejurkje wilde maken…maar natuurlijk wil ik dat! Met liefde en plezier zelfs!

Hoewel haar dochter al zeven is, heeft ze ongeveer dezelde maat als de mijne. Handig, zo’n model in huis! 🙂 Ik gaf ze enkele jurkjes (van het model dat ze gekozen had) mee om te passen, en zoal verwacht waren ze voor haar ook nét te nipt. Hét ideale excuus dus om er een nieuw te maken (laat het toevallig m’n lievelingspatroon zijn 😉 )… ik tekende een maatje groter en ging zekerheidshalve ook voor een half centimetertje meer marge in de naadwaarde. Dat laatste was achteraf gezien niet nodig (en daarom ben ik dus blij dat ik een proefjurkje maakte!) Er werd opnieuw gepast, aangepast, getekend en geknipt! Ondertussen ligt het jurkje te wachten op een deluxe afwerking met nét dat ietsje meer… (daarover later meer)

Ondertussen laat ik jullie maar al te graag de proefversie zien in één van mijn favoriete stofjes. Ik voegde nog een extra paspellintje toe aan de tailleband en achteraan pronkt een fiere strik!

En de dochter? Die was zo blij dat ze a) niet alleen dit heerlijke (al is het dan nog een tikkeltje te groot) jurkje aan mocht, maar b) ook nog ‘ns het dak van de fietsenstalling op mocht, dat ze er spontaan van begon te dansen. Als een prachtige ballerina uit het zwanenmeer maakte ze spontaan de meest sierlijke bewegingen…

en werd er een nieuwe opera geboren…

Iets zegt me dat ze blij is, héél blij… 😉

Ik hoop, uit de grond van m’n hart, dat ik de toekomstige communicante net zo blij mag maken dat ze zich ontpopt als een fiere pauw! …wordt vervolgd dus! (Uiteraard volgen die foto’s pas na haar communie 😉 )

Patroon: Just knot it – Mind the whale

Stof: Zomerzwanen groot – Bambiblauw

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑