Bandwerk…

Ik heb er een hekel aan, echt waar… Meestal haak ik dan ook af wanneer ik meer dan drie keer hetzelfde “moet” maken. But not this time!

Ik deed zwaar aan bandwerk (meer dan drie dus!), aan restjesverwerking en dus bijgevolg ook aan zomergarderobeuitbreiding (is dat een woord? ;-)) voor dochterlief! Want wat blijkt? Ja hoor, mevrouw is weeral aan ’t groeien, en hoe! M’n vijfjarige diva loopt ondertussen te paraderen in maatje 116, en ze moet nog aan de derde kleuterklas beginnen. Dat belooft dus!

Ik nam een patroon dat ik vorig jaar ook al eens gebruikte, maar in plaats van met katoen, werkte ik deze keer in tricot en french terry. Mijn beweeglijke meid kon wel wat soepele  speel/spring/turn/rollebol-shortjes gebruiken, vandaar. Het biaislint liet ik voor wat het was. En bovenaan een simpele boordband erop zorgt voor de nodige eenvoud en comfort.

Bij het eerste exemplaar deed ik nog een beetje aan luiwijvennaaien en zoomde ik zelfs de randen niet om. Die french terry kan dat op zich wel hebben, zo’n onafgewerkte randen.

De volgende vier kregen netjes een zoompje met de tweelingnaald, een verstevigende naad aan de onder en voorzijde en een nepgulp (kwestie van het wat “echter” te laten lijken.

En de kast van dochterlief? Die is op enkele uurtjes (letterlijk, want het kostte me hoop-en-al maar een half uurtje tot drie kwartier per shortje) toch al vijf shortjes rijker!

Et voila, meet her new stash!

Patroon: City Gym Shorts

Stoffen: restjesbak + boordband van Driessen Stoffen

One thought on “Bandwerk…

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

