Louise, Louise, ow, ow, owww, Louise

Ik denk de hele dag aan Louise
In elke droom komt zij voorbij …
Nuja, ik overdrijf misschien lichtjes, MAAR … dit IS wel een droom van een patroon!

IMG_20170430_160900

Hooray Hooray, vandaag werd het allernieuwste Louise sweater/dress patroon van Misusu gelanceerd. En ik? Ik mocht dat mee testen! Mijn allereerste patroontest, en wat voor één!

Sinds ik Misusu (toevallig) tegenkwam op Pinterest ben ik fan! Zij likete iets van mij, ik ging uit nieuwsgierigheid piepen, et voila … een volgeling werd geboren! (Vergeef me m’n dichterlijke vrijheid. Ik ben gisterenavond naar “sacrale vertelsels” gaan luisteren, en die zijn duidelijk nog niet helemaal uit mijn systeem ;-)) Maar goed, ik werd dus fan. Maar waarvan? Misusu staat voor mij voor speelse eenvoud, trakke lijnen, spelen met kleur en kleurvlakken, originaliteit, soms stoer, soms uitermate meisjesachtig, maar steeds met een knipoog. En nog meer goed nieuws? Misusu is nu ook verkrijgbaar tot maat 164! Driemaal hoera! Eindelijk kan ik ook voor de zoon aan de slag met deze heerlijke patronen.

En de Louise? De Louise is zoals ik zei een droom. Dit patroon is niet alleen veelzijdig (korte mouw/lange mouw, sweater/dress versie, en jawel … zelfs een jongensversie kan perfect!), maar ook de handleiding loopt als een trein. Duidelijk, overzichtelijk en eenvoudig. De Louise is een speels(e) sweater/jurkje. Met de hoge voorkant en lage achterkant toont hij gelijk heel vrolijk en speels, de kangoeroezak zorgt ervoor dat al die heerlijke schatten kunnen opgeborgen worden en het plooitje achteraan geeft extra shwung en bewegingsvrijheid.

Voor mijn eigen versie speelde ik ook nog eens met paspellint, dat je eenvoudig kan toevoegen rond de raglanmouwen. Ik koos ervoor om dit enkel aan de voorkant van de mouw te doen, maar je kan dit uiteraard ook perfect rondom rond laten lopen. Zo worden de raglanmouwen extra geaccentueerd wanneer je in één kleur werkt.

Het achterpand wordt bij voorkeur verwerkt in een geweven stofje (katoen), maar kan net zo goed in jersey, french terry, sweater, of noem maar op. Laat vooral die fantasie de vrije loop hier! Het plooitje in het achterpand zal ietsje minder uitgesproken worden op die manier, maar dat doet niets af aan het draagcomfort!

Hoewel ik het afgelopen weken razend druk heb gehad, vond ik ook nog de tijd om een dress-versie te maken, foto’s hiervan volgen later nog! (voor dat foto-momentje met dochterlief vond ik dan weer niet de tijd helaas 😉 )

We trokken met onze nieuwe sweater en een mandje vol goodies opnieuw naar het Midelheimpark voor een heuse fotoshoot en laten jullie hier graag van mee genieten:

IMG_20170430_162206

IMG_20170430_161759

De dochter ontpopte zich wederom tot een volleerd model, werd gegrepen door de wonderen der natuur en genoot met volle teugen!

Ze werd er zelfs zo vrolijk van dat ze spontaan begon te dansen!

Ik was uiteraard niet de enige die dit patroon testte. Op deze blogs kan je nog meer inspiratie opdoen (in willekeurige volgorde):

stoffenfeest

inspinration

naaisgerief

yabelleenco


Of via instagram:
http://www.instagram.com/naaisgerief_tinneV
http://www.instagram.com/riddersenrozen
http://www.instagram.com/livetilindevaenget
http://www.instagram.com/wensje_sofie
http://www.instagram.com/stoffenfeest
http://www.instagram.com/havinsewmuchfun
http://www.instagram.com/yasjes
http://www.instagram.com/a_siwsiw_thing

En last, but not least … Het heerlijke Louise patroontje is nu, tijdelijk verkrijgbaar voor maar $7,50 i.p.v. $9,50. Haast je dus snel naar de webshop en bestel je eigen exemplaar van dit heerlijke patroontje: https://www.misusu.co/louise-sweater

IMG_20170430_160203

Oh, btw … geniet ff lekker mee!

Louise…

Veel naaiplezier! En thx for having me Misusu, it was sew much fun!

Patroon: Louise sweater/dress – Misusu
Stof: Katoen vintage kitten – De Melkbrigade – Bambiblauw
Gele summersweat en mintkleurige boordstof – Driessen stoffen

10 thoughts on “Louise, Louise, ow, ow, owww, Louise

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

