Marilou…

De dochter had nieuwe jurkjes nodig, véél nieuwe jurkjes! Want jawel, ze is onlangs vijf geworden en heeft weer een geweldige scheut gekregen. De afgelopen weken ging ik dus stevig aan het naaien (alleen het fotograferen heeft even op zich laten wachten 😉 )

Ik kocht bij Baba en Mon depot heerlijke stofjes die gewoon schreeuwden om een polojurkje. Dus ik zocht…en ik vond! De Marilou, een heerlijk patroontje, mooi in z’n eenvoud en compleet wat ik zocht. Een simpel jurkje in een a-lijntje, met polopat (weer een nieuwe, maar o zo makkelijke uitdaging),kraagje en korte mouwen…perfect voor de lente/zomer dus!

Dit patroontje werkt als een sneltrein, ik maakt dus ook niet één, maar twee versies! In plaats van de voorgestelde mouwafwerking koos ik voor een mouwboordje, wat het een nét iets sportievere look geeft.Het Babajurkje werkte ik af met drie vintage knoopjes en het Lily Balou jurkje kreeg 2 witte camsnaps (kon ik ook gelijk mijn tools van chinese makelij uitproberen…en gelijk maakte ik de bedenking waarom ik daar zo lang mee gewacht heb… easy as 1,2,3!)

Deze jurkjes krijgen van mij alvast dikke thumbs up! (Zo volgen er in de toekomst ongetwijfeld nog meer.)

En voor nu laat ik jullie gewoon meegenieten van het late avondzonnetje en deze cuties!

En telkens weer opnieuw word ik een beetje meer verliefd op die dochter van me (die me dan aankijkt en zegt “mama, meisjes kunnen toch niet verliefd zijn op elkaaaar!”…”tuurlijk wel schat, elke dag een beetje meer!”)

Benieuwd welke jurkjes ik nog maakte? Volg dan zeker deze blog. Deze week laat ik nog veel meer zien!

Patroon: Marilou – zelfgemaakte kleertjes 2

Stof: Baba babywear (Rose SJL) en Mon depot (Pelicans – Lily Balou)

4 thoughts on “Marilou…

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

