When a plan comes together…

Ohhhh wat hou ik ervan wanneer het plan dat je in je hoofd had ook werkelijkeid wordt!

Oorspronkelijk was ik op zoek naar een patroontje van een jumpsuit (er zit er eentje nog stevig in m’n geheugen) het wou er alleen niet uitkomen hoe het patroontje heet of van wie het is. Plan B dan maar…eentje zelf tekenen!

Ik nam voor het bovenstukje de “wolf” pyjama en het “just knot it” jurkje waar ik al eens een variatie op maakte. Ik voegde voor het voorpand beide delen samen en tekende op basis daarvan een achterpand (wat niet meer is dan een recht lapje stof in dit geval). Het harembroekje werd getekend aan de hand van een goed passend broekje (voornamelijk om de lengte te bepalen dan), de breedte werd aangepast aan het bovenstukje en de boog onderaan werd met behulp van een passer bijgetekend.

Al bij al een zeer eenvoudig patroontje, dat in een mum van tijd in elkaar zit! Het voorpand werd gedubbeld in een contrasterend stofje, zodat dit aan het strikje komt piepen. Voor het broekje had ik net te weinig stof, dus hier moest ik even inventief zijn. Dezelfde stof als de voering van het voorpand werd toegevoegd om de juiste lengte te bekomen.

Voor een volgende versie neem ik nog een aantal aandachtspuntjes mee…

– de boog van de broek mag nog iets lager vallen

– het achterpand mag iets hoger beginnen (of doorlopen in één lijn met het voorpand)

Maarrrr…voor een eerste testversie ben ik alvast superblij met het resultaat!

Het poseren begon moeizaam…

maar geef ’t kind een bloem en ze straalt! 😉

Laat de zomer maar komen!

Stof: ’t Leerke – tricot grid oker

Patroon : eigen

2 thoughts on “When a plan comes together…

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

