A splash of gold!

Het lijkt de gouden week wel…en wie me goed kent weet dat ik niet echt een voorliefde heb voor glitter en goud. Maar soms, soms kan het zo mooi zijn! Net die juiste hoeveelheid, dat kleine detail kan ervoor zorgen dat iets “af” is. Zo ook in dit geval…

Voortbordurend op m’n vorige post, en helemaal in de ban van “ik-maak-mijn-stof-lekker-zelf” ging ik opnieuw aan de slag. En wat krijg je als je Anja los laat met stempels, stof en verf? Juist ja, experimenten! Alsof m’n middelbare schooljaren weer naar boven kwamen ging ik heerlijk op zoek. Op zoek naar materialen die ik kon gebruiken om bepaalde structuren naar voren te brengen, technieken om net dát gewenste effect eruit te halen en gebruiksvoorwerpen die in je huis rondslingeren waarvan je vaak niet beseft dat ze voor verschillende doeleinden kunnen dienen.

Ik nam een restje baalkatoen dat ik nog had liggen, zwarte vingerverf van de kids (nadat bleek dat ik zelf geen zwarte verf meer had …help, hoe kan dat!?!), textielmedium en enkele voorwerpen (zoals bv een pluim, stuk schors, schelp, raffia, vork, mes, …) en ik ging aan de slag!

Ik leefde me uit op m’n stof en bouwde stukje per stukje m’n experiment op. Nadat ik klaar was met het zwart liet ik dit op de verwarming drogen (de voorschriften zeggen 24u, maar ik en geduld op zo’n momenten gaat niet samen, dus versnelden we dat droogproces een beetje). Vervolgens nam ik m’n gouden verf erbij, m’n stempel en vork en mes en bracht ik hier en daar een gouden accent aan. Dat had dit lapje echt wel nodig naar mijn gevoel. Et voila, we eindigden met dit…

In detail…

Uiteraard is een geheel geen geheel zonder volledige uitwerking, dus nadat m’n lapje was opgedroogd en gefixeerd (tiental minuutjes verwarmen met het strijkijzer) kroop ik achter de naaimachine voor een snel-klaar-projectje om uiteindelijk te eindigen met dit…

En nieuw, simpel én uniek portemonneeke. En het leuke van dit soort experimenten? Er zijn er geen twee dezelfde én je kan je stof volledig aanpassen naar eigen smaak!

4 thoughts on “A splash of gold!

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

