Frullemie

Toegegeven…ik ben een frullemie! Al sinds kleinsaf. Uuuren zat ik op m’n kamer aan m’n bureautje te frullen. Knippen, plakken, tekenen, schilderen, boetseren, noem maar op! (Behalve naaien dan, want daar stonden m’n oren niet naar toen. Ondanks mijn moeder haar pogingen om me iets bij te brengen op dat vlak.)

En nu? Nu frul ik nog steeds, maar dan met naald en draad. Hoe langer ik naai, en hoe beter ik het onder de knie krijg, des te zelfzekerder ik word en des te meer ik de neiging heb om te frullen en experimenteren. Niks geen saaie rechtoe/rechtaan patroontjes meer voor mij (where’s the challenge in that, right?!)

Zo begon ik vanavond aan m’n eerste tinny jurk van straightgrain. En natuurlijk, in plaats van gewoon netjes het patroon te volgen moet ik er weer m’n eigen draai aan geven.

Ik vond een tijdje terug in de kringwinkel een stapel heerlijke stofjes. Kussenslopen, tafellakens, lakentjes, you name it! Met twee stofjes uit deze nieuwe stash ging ik vanavond aan de slag. Ik nam het stofje van het bloemenkussensloopje voor het kraagje en de zakflapjes, maar omdat ik dit zo’n mooi stofje vind wilde ik er meer mee doen. Ik moet je niet vertellen hoe groot zo’n kussensloop is…niet groot! Dat werd dus puzzelen en frullen zodat ik toch nog iets met de rest van m’n stofje kon doen. Et voila! Een aangepast voorpand is geboren!


En de rest? De rest dat zie je later 😉 Wat denk je, is dit alvast een leuk begin?

2 thoughts on “Frullemie

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

