Knot with a twist!

Ja hoor, ook hier vertrok er deze ochtend eentje met een nieuw jurkje naar school! Een “Just knot it” met een twist deze keer. (ik krijg maar geen genoeg van dit patroontje, nummer drie in rij dus) Hoewel het een last-minute beslissing was (mmhm, bibi hier begon er pas aan om 22u gisterenavond) is het resultaat er zeker niet minder op, integendeel!

Deze keer een versie in biotricot, met haltertop. Ik behield het voorpand van het originele patroon, maar tekende er bovenaan een knooplint aan (met het knooplintje van de originele “knot” als mal) en verlaagde de halslijn naar een V-hals. Het achterpand liet ik volledig weg (hoe mooi ook), ik wilde ze een bloot ruggetje geven. Verder voegde ik nog een rekbaar paspeltje toe aan weerszijden van de riem, et voila! Een nieuw jurkje werd geboren. Toeval (nuja … ;-)) wil dat haar jurkje hetzelfde stofje heeft als het boekentasje dat ik voor haar kocht.

LINA - WIN_20160901_180128

En terwijl lil’ Miss Thang vandaag op school stond te pronken in haar nieuwe jurkje, genoot bibi hier van een beetje verwennerij bij de kapper. Resultaat? Mmhm, ik ging naar huis met glamoureuze “gone with the wind” lokken om “U” tegen te zeggen! Eeeeeverybody heppie! ๐Ÿ™‚

LINA - WIN_20160901_174542

Patroon: Just knot it – Mind the Whale (aangepast)

Stof: Venice Black Grey Blue – Froy & Dind

2 thoughts on “Knot with a twist!

Add yours

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

