Schilderen met draad / Painting with thread

Je kent het vast wel, die jeans waar een gat, of twee … in zit ter hoogte van de knie. Ja hoor, als mama van twee heb ik hier ook zo’n stapeltje liggen. Vaak twijfel ik, naai ik er een lap op, doe ik er iets anders mee, of laat ik ze gewoon zoals ze zijn (wetende dat er toch wel weer een gat in komt).

You’re probably familiar with this phenomenon, jeans where there’s suddenly a hole, or two… Ow yes, being a mom of two I have a big pile of those here as well. I doubt sometimes, do i cover it up with a knee pad, or maybe something else, or do i just leave them as is (knowing there will be a new hole any time soon again).

Toen ik met m’n Izzy top bezig was kreeg ik het idee om zo één van die kapotte broeken te gaan restylen zodat ze matcht met de top. Zo gezegd, zo gedaan! Zijnaadje open, lapje verstevigen en positioneren, hier en daar een streepje kleur verven met de draad, zijnaad terug toe. 

When i was working on my Izzy top i got the idea of restyling one of these old jeans so it matched the top. I opened the sideseam, took a piece of fabric, strengthened it with vlieseline, positioned, painted a dash of colour here and there and closed the sideseam again.

Et voila! Een leuk speels broekje dat gedragen kan worden met de top, of met een gewone t-shirt natuurlijk. Het lijkt haast op een setje uit de winkel 😉

And there you go! A fun, playfull jeans that can be worn with the matching top, or a plain t-shirt ofcourse. It almost looks like a purchased set! 😉

IMG_20160804_233444

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

