Labels, labels, labels…

Ik denk er al een tijdje over om gepersonaliseerde labeltjes te laten maken. Af en toe kijk ik weer eens rond op internet, op zoek naar een goedkoop alternatief (call me silly, maar ik vind die dingen best duur voor wat het is…)

Gisteren liep ik nog rond met het idee de kids aan de slag te laten gaan met hun stempeldoos en textielverf. Hoe leuk ze dat ook zouden vinden, volgens mij zou het uiteindelijke formaat van de labels iets te groot uitvallen.

Plan B dus! Jaren geleden kocht ik transfervellen,  waar ik ooit eens met experimenteerde en waarvan het resultaat me toen een beetje tegensloeg. Dat resultaat in gedachten houdende leken me die transfervellen in dit geval wél ideaal. Et voila! Indesign even opgestart, een simpel ontwerpje en printen maar!

image

Ik maakte een aantal verschillende labeltjes (met en zonder maataanduiding), zowel voor binnenin kleding als voor aan de buitenkant. En wat is er nu leuker om te doen op een zaterdagavond (buiten naaien dan)? Juist, labeltjes knippen voor tv! 😉

image

2 thoughts on “Labels, labels, labels…

Add yours

    1. Ik gebruikte een stevige canvas/katoen, wat dus normaal gezien wel een beetje zal rafelen aan de zijkanten. Maar dat effect vond ik net leuk (en was dus ook m’n bedoeling), als je dat niet wil kan je natuurlijk altijd opteren voor een andere stofsoort 😉

      Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

