Dames en heren, Appelen en Peren, boeren en boerinnen, de show gaat beginnen!

IMG_20160401_094909

Het is sterker dan mezelf! Sinds m’n bloesje af is zit ik met dat zinnetje in m’n hoofd. Helemaal verliefd ben ik op dit frisse, zomerse stofje. En het leuke hieraan? Jawel, weer zo’n kringwinkelvondst! Dit gordijntje (mmhm, i know right?!) lag als tafellaken gedrapeerd op een mini-tafeltje en trok meteen mijn aandacht. Snuffel, snuffel, op zoek naar een prijslabeltje en jaaaaaaa, het was eens geen winkeldecoratie met een dikke vette “niet te koop” sticker.

Toegegeven, oorspronkelijk wilde ik het gebruiken voor een jurkje voor de dochter. Ik had het hele jurkje voor haar al in m’n hoofd, maar ik kon er gewoon niet aan weerstaan! (Shame on me!) Maar niet getreurd kleine meid, mama heeft nog genoeg over voor een leuk rokje voor jou! ๐Ÿ˜‰

Geen jurkje voor dochterlief dus, maar een Pam-top voor mama! Hier en daar (zoals meestal wel het geval is) deed ik een kleine aanpassing aan het oorspronkelijke patroon. Ik voegde een flink aantal centimeters toe in de lengte en een boord zodat de top een meer bloesend effect kreeg (je weet wel, buikje wegwerken enzo ๐Ÿ˜‰ )ย  en ging voor driekwart mouwen in plaats van de normale lengte.

Laat het zonnetje nu maar komen!

Patroon: Pam top, La Maison Victor, editie jan/feb 2016
Stofje: Gordijntje uit de kringwinkel (โ‚ฌ1,20)

4 thoughts on “Dames en heren, Appelen en Peren, boeren en boerinnen, de show gaat beginnen!

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

