Me-time!

Deze keer was ikzelf aan de beurt …iets wat ik veel te weinig doe, met die twee bengels in huis. Geen re-make en ook niets retro-getint deze keer, maar black & white with a splash of colour!

Dit zwart-wit stofje kwam ik tegen bij Driessen stoffen. De snelheid waarin het geleverd werd (vanuit Nederland) is ongelooflijk! De kwaliteit heerlijk en de prijs, die is gewoon compleet verwaarloosbaar. Zo goedkoop!

IMG_20160327_234143

Ik koos voor eenvoud, in de vorm van de Berlin top van LMV. Oorspronkelijk wilde ik combineren met zwarte schouders (maar omdat ik dus eigenlijk nooit zwarte kleding naai had ik dit niet in huis), dan maar een heerlijk flashy roze! (moet kunnen toch!? 😉 )

En of het kan! It’s a bit out of my comfort zone, maar blij ben ik er in elk geval wel mee! Ik hield het voor de rest relatief simpel (de print van het stofje is zo al druk genoeg vind ik persoonlijk). Maakte nog even de fout tijdens het patroontekenen om de verkeerde kant te verlengen (gelukkig dat ik dat op tijd zag of ik was in de problemen gekomen met m’n mouwen). De extra 8 cm die ik er dus ‘onderaan’ had bijgevoegd (lees: bovenaan …dom, dom, dom) heb ik er netjes terug kunnen afknippen. Wel met als gevolg dat ik onderaan in de lengte te kort kwam. Dit loste ik op door vooraan een dubbel boordje eraan te zetten en achteraan een dubbel boordje, dubbel zo hoog als vooraan (klinkt dit begrijpelijk? 😉 ).

Anyway, geniet gewoon even met me mee van het eindresultaat! Een top die met plezier gedragen zal worden hier!

IMG_20160327_234106

Nog even dit: volgens de maattabel van LMV kwam ik, op basis van mijn heupomtrek een maatje groter uit dan op basis van mijn borstomtrek. Voor tops raden ze aan om je te baseren op de borstomtrek. In dit geval wilde ik vooral een ruime, loszittende top (niets zo vervelend als elk vetrolletje afgetekend te zien en constant te moeten trekken aan je shirt). Uiteindelijk belande ik dus met een top 2 tot zelfs 3 maten groter dan mijn confectiemaat (ok ja, dat grote cijfer schrikt enorm af! …maar het draagcomfort daarentegen is dan weer heerlijk!)

Patroon: Berlin top, La Maison Victor, maart-april 2016

Stofje: http://www.driessenstoffen.nl

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

